producent:Michelin
model bieżnika:Pilot Super Sport
szerokość:285
profil:25
średnica:20
indeks nośności:93
indeks prędkości:Y
przeznaczenie:samochody osobowe
sezon:opony letnie
  • E opór toczenia
  • A hamowanie
  • 73 dB poziom hałasu

sprawdź cenę!

Opony Michelin Pilot Super Sport 285/25R20 93Y produkowane są przez firmę Michelin i przeznaczone są do samochodów osobowych. Michelin Pilot Super Sport 285/25R20 93Y, jak i wszystkie opony z serii Pilot Super Sport, mogą być używane w okresie letnim.

Szrokość opony wynosi 285 mm, profil 25. Opona Michelin Pilot Super Sport 285/25R20 93Y może być montowana na felgach o średnicy 20".

Indeks prędkości to Y, co oznacza, że pojazd wyposażony w opony Michelin Pilot Super Sport 285/25R20 93Y może poruszać się z maksymalną prędkością 300 km/h.

Indeks nośności to 93. Nacisk na oponę Michelin Pilot Super Sport 285/25R20 93Y może wynosić maksymalnie 650 kg.

W testach oporów toczenia opony Michelin Pilot Super Sport otrzymały wynik E, co oznacza, że samochód wyposażony w opony Michelin Pilot Super Sport zużywa dość sporo paliwa.

W testach przyczepności opony Michelin Pilot Super Sport uzyskały wynik A. Oznacza to, że opony mają bardzo krótką drogę hamowania.

Opony Michelin Pilot Super Sport w testach hałasu uzyskały wynik 73 dB, co oznacza, że jest to opona o średniej głośności.

Opony Michelin Pilot Super Sport dedykowane są do samochodów sportowych o wysokich osiągach oraz dużych mocach i pojemnościach silnika. Przeznaczone są do sportowej i agresywnej jazdy.

właściwości bieżnika Pilot Super Sport

Asymetryczny, kierunkowy bieżnik zwiększa skuteczność na mokrej nawierzchni, nie ustępując w niczym zachowaniu na suchej drodze. Zapewnia precyzyjną kontrolę oraz stabilność jazdy, a także szybszą reakcję na zmianę prędkości. Wzór opony z licznymi kanałami optymalizuje odprowadzanie wody przy dużej prędkości. Budowa bieżnika gwarantuje wysokie parametry trakcyjne w każdych warunkach pogodowych.

Płaski kontur zapewnia wolne i jednolite zużycie bieżnika. Dzięki wykorzystaniu systemu opasania Twaron wnętrze opony wzmocnione jest stalowym opasaniem. Dzięki zmiennym naprężeniom, opasanie zaciska czoło bieżnika bardziej niż barki opony. Ma to zapewnić lepszą stabilizację bieżnika przy wysokich prędkościach oraz ochronić go przed zbyt szybkim zużyciem oraz uszkodzeniami. Opona podzielona jest na dwie strefy. Wewnętrzna część opony to trzy centralne żebra obwodowe różniące się między sobą kierunkiem i ilością nacięć, oraz cztery kanały wzdłużne, które zapewniają precyzyjną kontrolę nad pojazdem, szybszą reakcję na ruchy kierownicą, pewne hamowanie oraz doskonałe odprowadzanie wody. Zewnętrzna krawędź posiada szerokie i solidne klocki barkowe o poprzecznych nacięciach, które zapewniają stabilność i przyczepność samochodu podczas pokonywania zakrętów. System kanałów i nacięć bieżnika zapewnia doskonałe odprowadzanie wody, oraz maksymalną ochronę przed utratą przyczepności na mokrej nawierzchni. W niektórych rozmiarach opona posiada rant chroniący felgę - na całym obwodzie takiej opony w dolnej części ścianki bocznej i powyżej felgi koła jest umieszczony gumowy profil, który tworzy strefę buforową chroniącą felgę przed otarciem np. o krawężnik. Opona dostępna jest także w wersji runflat. Ponieważ jest to opona kierunkowa należy zwrócić uwagę na prawidłowe jej założenie.

Wykonane są w technologii Bi-Compound wykorzystującej dwie różne mieszanki gumy, która zapewnia odpowiednią sztywność bieżnika w wyższych temperaturach oraz perfekcyjną przyczepność zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni. Opona podzielona jest na dwie części. Część wewnętrzna składa się niemal wyłącznie z mieszanki zawierającej najnowszej generacji elastomery, które przecinają film wodny i zapewniają wyjątkową przyczepność dzięki przyleganiu do najmniejszych nierówności nawierchni. Zewnętrzna część wykonana jest natomiast z unikalnego, wzmocnionego sadzą elastomeru opracowanego specjalnie na 24-godzinne wyścigi Le Mans. Zastosowany materiał zapewnia odpowiednią sztywność bieżnika w wysokich temperaturach.

bezpieczeństwo opon Michelin Pilot Super Sport

Duża sztywność bieżnika oraz zwiększona powierzchnia kontaktu z podłożem zapewnia skróconą drogę hamowania, zwiększając zarazem precyzję przenoszenia sił na nawierzchnię nawet przy wysokich prędkościach. Wedle producenta opona zapewnia o 3m krótszą drogę hamowania niż seria Pilot Sport 2.

Zapewnia gwarancję bezpieczeństwa i stabilnej jazdy, oraz precyzję kierowania, nawet przy ekstremalnych prędkościach.

Seria Pilot Super Sport została opracowana przy użyciu programów do symulacji cyfrowej stosowanych w aeronautyce i przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych narzędzi zwiększona została powierzchnia kontaktu z podłożem i precyzja przenoszenia sił na nawierzchnię, Dzięki temu nawet podczas pokonywania zakrętów z bardzo dużą prędkością opona nie traci kontaktu z podłożem a obszar gumy pozostający na nawierzchni pozostaje taki sam. Dodatkowo seria cechuje się doskonałym prowadzeniem zarówno na mokrej jak i na suchej nawierzchni.

Kierunkowe kanały zbliżone budową do tych stosowanych w Forumule 1 i liczne nacięcia bieżnika zapewniają lepszą przyczepność na mokrej drodze oraz zmniejszają ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Zwiększają również odporność na podsterowność związaną z wchodzeniem w zakręt podczas deszczu.

ekonomia

Opona nie posiada ekonomicznych właściwości zmniejszających zużycie paliwa.

dodaj opinię o oponach Michelin Pilot Super Sport 285/25R20 93Y

comments powered by Disqus

Ta domena jest na sprzedaż - info@sohaus.pl